Webáruházunk a biztonságos használat mellett a felhasználói élmény javítása érdekében cookie-kat (sütiket) használ. Részletes információt a cookie-ról itt olvashatsz: Adatvédelmi tájékoztató

Termékek Menü

3 HIHETETLEN OLAJ, AMELY SEGÍT MEGŐRIZNI AZ EGÉSZSÉGED!

Becsei Szeréna
2016. 04. 08. 00:00:00
Sokat hallottál már a hidegen sajtolt magolajakról, de nem tudod, mire való, hogyan kell használni, fogyasztani azokat? 

Miért jó olajakat fogyasztani?

A növényekben a természet gyógyító ősereje rejlik. Áldásos hatásukba vetett bizalom, a nagyszerű tapasztalatok lelkes közönséget szerezett a növényi gyógyeljárásoknak. Ma már az orvostudomány is elismeri ezzek jogosságát. Elmondhatjuk, hogy a gyógynövényeket a természet kifogyhatatlan patikájának tekinthetjük.

Az ember egészsége nagyban függ életmódjától és táplálkozásától. Sok betegség megelőzhető, visszafordítható szervezetünk erősítésével, karbantartásával, a szükséges és hiányzó elemek bevitelével, folyamatos pótlásával. Egészségünk megőrzésében és a megbetegedések megelőzésében jelentős szerepet játszanak a hidegen sajtolt növényi olajok, a bennük lévő telítetlen zsírsavak és vitaminoknak (A, D, E, F, B17) köszönhetően. Fentiek figyelembe vételével fejlesztettük ki a különleges SOLIO hidegen sajtolt ét-és salátaolaj családunkat, melynek segítségével mindenki könnyen és gyorsan ízletes ételeket készíthet. Termékeink nem minősülnek gyógyszernek, de gyógyhatásaik sok esetben tapasztalhatók." (forrás: solio.hu)

Azért mertem idézni az általunk is forgalmazott Solio cég oldaláról ezt a pár sort, mert teljesen egyet értek velük, és annyira frappánsan összefoglalták, leírták, hogy én is csak ismételni tudtam volna őket.    

 

Mi is az a hidegen sajtolás?

A válogatott, megtisztított magok egy zárt rendszerű csigaprésen mennek keresztül, amely kipréseli az összezúzott magokból az értékes olajat. A zárt rendszer azért fontos, mert így semmiféle szennyeződés nem kerülhet a 100%-osan tiszta olajba, a hidegen sajtolás pedig a benne levő magas vitamintartalom és ásványi anyagok megőrzése szempontjából elengedhetetlen. A maximum megengedett hőmérséklet 40 °C.

A nem hidegen sajtolt olajakkal az a probléma, hogy az olaj kinyeréséhez hevítik a magörleményt, így az elveszti beltartalmi értéke javát, valamint a nagyobb hozam érdekében vegyszereket használnak, amiket ugyan megpróbálnak kivonni a végtermékből, ám mindig fellelhetők bennük szermaradványok. Vegyszereket használnak a szagtalanításhoz is. 

A hidegen sajtolt olajak készítéséhez nem használnak vegyszereket, mechanikus úton szűrik meg őket. Enyhén érezhető rajtuk annak a magnak a jellegzetes íze, amelyből préselték, ez teljesen természetes. A dióolajnak enyhe dióíze, a mákolajnak alig érezhető mákíze van. A szőlőmag olaj érdekes, engem kicsit erjedt szőlőre emlékeztetett. A napraforgó olajban is érezni a napraforgó mag ízét. A legtöbb olaj esetében ételbe keverve már nem ütközik ki az íz, vagy használhatjuk őket pont az íze miatt ízesítésre. Én kimondottan kedvelem, hogy nem íztelenek.

A hidegen sajtolt magolajak koncentráltan tartalmazzák a magokban levő vitaminokat, ásványi és nyomelemeket, így valódi gyógyhatású étrend kiegészítők. Ám vegyük figyelembe, hogy nem csodaszerek, nem gyógyítják a rákot, vagy más, krónikus betegséget sem 10 perc alatt, de a szervezetre gyakorolt pozitív hatásuk révén segítik adott szerveink működését, erősítik az immunredszert, így a test fel tudja venni a harcot a betegségekkel szemben. Krónikus, komoly betegségek, súlyos állapotok esetén fogyasztásuk nem helyettesíti a szakszerű orvosi kezelést!

 

Az én kedvenc olajaim

Nehéz választani közülük, mindenki a saját egészsége szempontjából válogatja össze a fogyasztandó hidegen sajtolt olajak. A legpraktikusabb, ha készítünk magunknak egy egyéni, személyre szabott összeállítást. Én napi szinten dió olajat, mák olajat, szőlőmag olajat, és máriatövismag olajat fogyasztok. A férjemnek pedig egy lenmagolaj, máriatövismag olaj, tökmag olaj kombót készítettem. A gyerekek búzacsíra olajat kapnak.

Mákolaj: ez a fennséges mákos pitét idéző illatú olaj magas kálcium és foszfor tartalmú, így erősíti a csontokat, rendszeres fogyasztása megelőzi a csontrirkulást. Azt gondolom, ez a nők "tökmagolaja", minden 40 feletti nőnek fogyasztania kellene. De tulajdonképpen bármikor elkezdhetjük, csak jót teszünk magunkkal. Vasban gazdag, így vérzékenységben szenvedőknek is ajánlott, de jó természetes vaspótló minden olyan állapotban, amikor pótlásra van szükség, pl kismamáknak terhesség alatt, kisgyermekeknek, vegetáriánus étrend kiegészítéseként. Alvásproblémákra is használható, jó hatással van az idegekre. Én este szoktam enni egy evőkanállal, így nyugodtabb és pihentetőbb lesz az alvásom.

Máriatövismag olaj: A máriatövismagban található hatóanyag a szilimarin az egyik legjobb májvédő flavonoid. Segíti a máj működését, a májsejtek regenerálódását. Jó hatásfokkal alkalmazzák májzsugorban, májcirrózisban szenvedő betegeknél, vegyi-kémiai anyagoktól  elszenvedett májkárosodás visszafordításában. A mai, vegyszerekkel túlterhelt világunkban rendszeres fogyasztása segíti a májat, hogy megbírkózzon ezen anyagok kiválasztásával, a szervezet méregtelenítésével.

Szőlőmag olaj: Aki kötőszöveti gyengeség, genetikai hajlam, vagy az álló munka következtében kialakult visszértágulatoktól szenved, minden bizonnyal találkozott már a szőlőmag alkalmazásával, hatásával e probléma kezelésénél. G azdag bioaktív, antioxidáns anyagokban, bioflavonokban, telítetlen zsírsavakban, linolsavban (az F-vitamin egyik alkotója) klorofillban, könnyen emészthető és koleszterinmentes. Véd az érelmeszesedés ellen, erősíti az érfalakat, így csökkenti a trombózis veszélyét. Ezen kívül magas szabadgyök megkötő hatása révén erős antioxidáns hatású, segít megelőzni a rákos megbetegedések kialakulását. 

 

Hogyan fogyasszuk a hidegen sajtolt olajakat?

Ez mondhatni ízlés dolga. Én személy szerin a nap különböző időszakaiban, elosztva szoktam megenni a betevő napi olajaimat. Egy-egy evőkanállal, és egy korty vízzel kísérve, hogy jobban csússzon, mint egy kanalas orvosság. 

Lehet fogyasztani ételeinkbe keverve, salátára locsolva, fűszerezett pirítósra löttyintve akár reggelire is. Én a bennük való sütést nem ajánlom, bár van, amelyiknek igen magas a füstpontja, de a legtöbb hevítése során ugyanúgy káros anyagok keletkezhetnek, és az értékes összetevői is károsodhatnak. Étolajként fogyasztásukon túl a legtöbb hidegen sajtolt olajat használhatjuk kozmetikai szerek készítésénél alapanyagként (pl bőrradír, ajakír, fürdősók házilag készítéséhez).

Arra azért figyeljünk, hogy túlzott fogyasztásuk magas kalóriatartalmuk miatt súlygyarapodáshoz vezethet. Ám ha figyelembe vesszük azt a pár kanálnyi mennyiséget az egyéb napi zsíradék bevitelnél, nem hinném, hogy különösebb problémát jelentene. 

Remélem sikerült egy kis bepillantást adni a természet patikájának ezen szegmensébe, és ha esetleg kedvez is kaptál, hogy kipróbáld az olajakat, kínálatunkban sokféle kiváló minőségű olajat találhatsz.

 

Tartalomhoz tartozó címkék: életmód tippek, receptek